5 Nisan 2009 Pazar

The Curious Case of Jenson Button


Herşeyi çok geç elde etmiş olan bir kariyer.2000 yılında Williams'ta başladığı F1 pilotluğunda ilk pole pozisyonunu ancak 2004 yılında San Marino Grand Prix'sinde BAR Honda'da alıyordu.İlk podyumunu ise yine 2004 yılında Malezya'da elde ediyordu.Ki bu sezon kariyerinin zirvesine çıkıp pilotlar şampiyonasını 85 puan toplayarak üçüncü bitirdiği sezonu başlangıcıydı.2009 sezonun başına kadar kazandığı tek yarış yağmurun damga vurduğu 2006 Macaristan'dı(Kariyerinde 113.GP).Şimdi ise önceki yıllar onunculuktan ötesini dahi göremediği Avustralya galibiyeti ve yarıda kalmış olsa da bir Malezya zaferi var elinde.Bu başarıları yakalamak için geç kalmış gözükebilir ama henüz Ross Brawn'la karşılaşmamıştı o zamanlar.Belki bu sezon başı Honda'nın çekilmesiyle hiç yarışamayacaktı bile.Ama şimdilerde F1 pilotlar şampiyonasının lideri.

Malezya GP 2009 #2


Yağmur yarışta rol alacağını söylemiştim ama başrolü oynayacağını tahmin etmiyordum. Efsane yarışlardan biri oldu. Yağmur başlayana kadar starttan itibaren enfes bir yarış oluyordu zaten.Webber-Hamilton olsun,Button-Rosberg-Trulli-Barrichello dörtlüsü olsun ve hatta Alonso-Raikkonen çekişmesi olsun herkes kendine göre bir rakiple didişip duruyordu.Sayısız geçiş gerçekleşti yarışta.Ta ki,Malezya'nın 40 ikindi yağmurları başlayana kadar.Yarışından başından itibaren beklenen yağmurun önce nazlanması sonra tüm gücüyle saldırması ayrı bir keyif kattı.Ama açıkcası tekrar yarışın başlamasını çok isterdim.Olmadı ve puanlar yarıya bölünerek paylaşıldı.Böylece uzun bir aradan sonra buçuklu puanlarla tanıştık.

Enteresan noktalardan biri ise Button'ın 4 pit stop gerçekleştirmesine rağmen ilk sırayı yitirmemiş olması.Oysa tek pit stopla işini gören Heidfeld ancak üçüncülüğe çıkabildi.Tüm adımlarını doğru atan Glock dahi ikincilikten öteye geçemedi.Bunu Ross Brawn'ın taktik zekasına mı bağlamalı yoksa Button'ın şansı mı...Tüm lastik değişimlerinden hemen sonraki tur havanın bir anda terse dönmesi ve buna karşı ilk sıranın kaybedilmemiş olması bana bugün ikincisinin daha ağır bastığını düşündürüyor.Zira,Button yoğun yağmura geçtiğinde Glock ve daha bir çok takım yağmur lastiklerine geçiyordu.Sonraki tur yağmur lastiklerine geçtiğinde ise yağmur fena halde indirmişti:The Curious Case of Jenson Button..

Ross Brawn'ın ekibi hem Button hem Barrichello ile puanları ve birincilikleri toplarken eski takımı ise arka tarafta nal toplamaktaydı.Gerçekten inanılmaz bir çöküş yaşıyor Ferrari.Hayır sadece aerodinamik ya da motor olarak değil.Teknik yönetim olarak ta büyük bir çöküş içerisinde oldukları aşikar.Massa'nın sıralama turlarının sonunda piste yollanmayıp elenmesi başlı başına bir skandal sayılabilir.Bugün ise daha ortada yağmur tanesi bile gözükmemişken Raikkonen'e yoğun yağmurları takıp piste yollamaları Ferrari kenar ekibinin ne kadar zayıf olduğunu gösterir nitelikteydi.Evet F1'de böyle tahminleri yapmak büyük risk işidir,kazanabilir ya da kaybedebilirsiniz,ama Ferrari her zaman böyle anlarda doğru kararları vermesiyle başarı yakalamış bir takımdı.Ross Brawn-Jean Todt ikilisinden sonra Domanicali pek olmadı sanırım.

McLaren'da ise Kovalainen faciası tam süratle devam ediyor.Bugün tek bir tur bile bitiremeden yarış dışı kaldı.Hamilton ise en azından otomobilden maksimumu almayı başarıyor gözüküyor.Geçen hafta yaşanan geçiş skandalından sonra temiz bir yarışla ilk puanlarını aldı.Ama Brawn GP'yi şimdilik yakalamaları olanaksız gözüküyor.Brawn GP ise Ferrari'nin tekniği ile Mercedes'in motorunu birleştirerek yarı McLaren yarı Ferrari olarak tüm süratle ilerlemeye devam ediyor.Bir de galiba KERS en azından start anı için faideli bir icat.

Şampiyonada puan durumları şöyle:

Pilot
1. Button 15
2. Trulli 10.5
3. Barrichello 10
4. Glock 9
5. Alonso 4
6. Rosberg 4
7. Heidfeld 3
8. Buemi 2

Takım
1. Brawn GP 25
2. Toyota 19.5
3. Renault 4
4. Williams-Toyota 4
5. BMW-Sauber 3
6. Toro Rosso-Ferrari 3
7. McLaren-Mercedes 1.5
8. Red Bull-Renault 0.5